2015. február 4., szerda

Habos almás süti

Ezt a receptet chilii & csokitól kölcsönöztem, nagyon finom lett a végeredmény, íme:



Hozzávalók a tésztához: 4 tojás sárgája, 140 g hideg vaj, 100 g porcukor, 1 evőkanál citromlé, 250 g liszt, 1 teáskanál sütőpor. 

Hozzávalók a töltelékhez: 1 kg alma, fahéj és cukor ízlés szerint, sárgabarack lekvár. 

Hozzávalók a habhoz: 6 tojásfehérje, 250 g porcukor, 1 evőkanál citromlé vagy ecet. 

Ügymenet: a tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrtam, majd fóliába csomagolva 1 órára a hűtőbe tettem pihenni. Ez alatt meghámoztam az almát, lereszeltem és egy nagy lábasban megpároltam. Fahéjat és cukrot ízlés szerint teszek bele, a cukor mennyisége erősen függ az alma édességétől, savanykásságától. A tölteléket hűlni hagytam. 
A tésztát a pihentetést követően lisztezett deszkán tepsi méretűre nyújtottam (az én tepsim kb. 25x40 cm), majd óvatosan, a sodrófára tekertem, és zsupsz a tepsibe egyengettem. Villával megszurkáltam és 200 C fokra előmelegített sütőben 10 percig elősütöttem. Kivettem, vékonyan megkentem sárgabarack lekvárral, majd egyenletes rétegben rásimítottam a tölteléket. Visszatoltam a sütőbe, a hőfokot levettem 180 C fokra és 20 percig sütöttem. Közben a tojásfehérjékből kemény habot vertem a cukorral és a citromlével. Ismét kivettem a süteményt a sütőből, rásimítottam a habot, és még kb. 10-15 percet kapott a sütőben. 
Megjegyzendő, hogy ez a sütemény mák töltelékkel is igen kiváló, annyira, hogy legutóbb fényképezni sem maradt időm.

http://chilii.blog.hu/2009/11/27/habos_almas

Nincsenek megjegyzések: