2014. szeptember 30., kedd

Hagymás dödölle

Ez is nagy kedvencem, kiskoromban készítette sűrűn a család idősebb fele, a hűvösebb napokon... :)


Én így készítem: 
Hagymából 4 nagy fejet apróra vágtam, megsóztam és 4 púpos kanál zsíron megpirítottam. Ezután elzártam és hozzákevertem 1 evőkanál pirospaprikát, majd ezt félre tettem.
Krumpliból 1,5 kilónyit felkockáztam és megfőztem sós vízben. Mikor megpuhult, legkisebb fokozatra vettem a hőt és az edényben a vízzel együtt krumpli nyomóval összetörtem. Hozzákevertem a 30dkg lisztet, és 5-10 perc alatt simára kevertem, főzés közben. Ha már elég ragacsos és nehezen keverhető, akkor jó. Egy nagyobb tepsi aljában szétterítem a hagymás zsír felét. A krumpli masszából két evőkanál segítségével nagy galuskákat szaggatok, és a maradék zsírba mártom őket és a tepsibe rakosgatom őket, szorosan elrendezve. Ráöntöm a maradék zsírt a tetejükre és betolom a forró sütőbe. 15-20 perc alatt megpirul, utána tejföllel meglocsolva fogyaszthatjuk is, melegen az igazi! :) Ha mindezt fokozni szeretnénk, a hagyma mellé piríthatunk szalonnát is...

Nincsenek megjegyzések: