2015. február 4., szerda

Sós citrom

Egy kis ízkavalkád a kamrában, bármikor előkapható...


Nagyszerűen lehet vele ízesíteni húsokat, főtt rizshez aprítani, gombás-zöldséges ételekhez keverni és halakhoz is isteni...

Többféle elkészítési módja is kering a neten, én így készítettem:
Bio citromot vettem, mert a viaszt és egyéb nem bele illő dolgokat nem szerettem volna vele fogyasztani. Felvágtam vékonyabb cikkekre, megszórtam zöld-fűszerekkel, besóztam tengeri sóval és megtömködtem az üvegeket. Az üveg harmadáig felöntöttem facsart citromlével (a többi helyet majd a cikkek kieresztett leve tölti meg). Egy napig kint hagytam szobahőmérsékleten, hogy össze érjen, majd betettem a kamrába. Igazából másra nincs is szükség, önmagát tartósítja. A napok elteltével a citrom lassan megpuhul, leve is, húsa is használható lesz főzéshez.

Nincsenek megjegyzések: